Díky vydání hitového alba zvaného Lemonade a následnému světovému turné se americká zpěvačka Beyoncé stala nejvýdělečnější ženou ve světovém hudebním průmyslu za rok 2017.

V pondělí to uvedl časopis Forbes, podle nějž Beyoncé předstihla Britku Adele i americkou popovou hvězdu Taylor Swiftovou.

Hvězda žánru R&B Beyoncé měla podle časopisu příjmy zhruba 105 milionů dolarů z prodeje nahrávek a ze světového turné nazvaného Formation. Kromě toho Beyoncé provozuje vlastní řadu módních produktů Ivy Park a také podniká.

Na druhé příčce žebříčku skončila britská pěvkyně Adele. Její album zvané 25 v USA roku 2015 zlomilo rekordy v prodejnosti desek za první týden. Vloni také Adele uspořádala své první velké koncertní turné od roku 2011.

Za sledované období do roku 2017 měla Adele příjmy zhruba 69 milionů dolarů.

Třetí v tabulce nejvýdělečnějších žen v hudebním průmyslu je americká zpěvačka Taylor Swiftová. V roce 2016 byla s příjmy 170 milionů dolarů na prvním místě, vloni utržila jen okolo 44 milionů dolarů, přestože právě během loňského roku dokončila světové turné nazvané 1989.

Příjmy Taylor Swiftové ovšem patrně výrazně vzrostou v následujících dvanácti měsících – zpěvačka právě vydala nové album nazvané Reputation a chystá další turné.

Čtvrtou nejvýdělečnější hvězdou v hudebním průmyslu je podle Forbesu kanadská interpretka Céline Dion. Za sledované období do roku 2017 utržila okolo 42 milionů dolarů.

V roce 2016 si Céline Dion dala pauzu a přestala vystupovat v Las Vegas poté, co v lednu loňského roku zemřel její manžel René Angélil.

Forbes svůj seznam sestavil na základě odhadů příjmů před zdaněním v období od června 2016 do června 2017. Časopis vycházel z interview s manažery, agenty, právníky i přímo některými interprety.

Nejvýdělečnější ženy v hudebním průmyslu roku 2017
Beyoncé 105 milionů
Adele 69 milionů
Taylor Swiftová 44 milionů
Céline Dion 42 milionů
Jennifer Lopezová 38 milionů
Dolly Partonová 37 milionů
Rihanna 36 milionů
Britney Spearsová 34 milionů
Katy Perry 33 milionů
Barbra Streisandová 30 milionů

Zdroj: Forbes

Autoři žebříčku brali v potaz také údaje z webu mapujícího hudební průmysl Pollstar.com, data Asociace amerického nahrávacího průmyslu či údaje společnosti Nielsen SoundScan, která mapuje prodejnost nahrávek.